FANDOM

Kurama

Naruto.

Kurama

Dane Osobowe
Kanji: 九喇嘛
Rōmaji: Kurama
Właściciel: Mito Uzumaki
Kushina Uzumaki
Naruto Uzumaki
Przynależność: Konohagakure
Klasyfikacja: Bijū
Kitsune
Natura Czakry: Katon
Fūton
Wykrywanie negatywnych emocji
Pierwsze Wystąpienie
Debiut (Anime): Odcinek 1
Debiut (Film): Starcie ninja w Kraju Śniegu
Debiut (Gra): Clash of Ninja
Występuje w: Anime, manga, film i gra

Kurama (九喇嘛) - znany jako Dziewięcioogoniasty lis, jest obecnie zapieczętowany wewnątrz Naruto. Po raz pierwszy widziay był we wnętrzu Mito Uzumaki, a następie w Kushinie.

WyglądEdytuj

OsobowośćEdytuj

UmiejętnościEdytuj

ŻyciorysEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Kuramę możemy zaobserwować w ostatnich chwilach Mędrca Sześciu Ścieżek. Aby zapobiec zniszczeniu świata postanowił podzielić czakrę używając jutsu "Tworzenia Wszystkich Rzeczy". W ten sposób stworzył dziewięć monstrualnych skupisk czakry, które nazwał ogoniastymi bestiami. Jakiś czas po stworzeniu demonów, Mędrzec stanął przy wszystkich młodych bestiach, mówiąc, że zawsze będą razem, nawet w chwili rozdzielenia. Któregoś dnia ponownie staną się jednym o różnych imionach i formach, co zajdzie, gdy zrozumieją czym jest prawdziwa moc. Przez wieku Kurama zyskał reputację odwiecznej klęski żywiołowej, pojawiając się znikąd, atakując zaludnione obszary, które są wylęgarnią najciemniejszych aspektów ludzkiej natury.

W czasie tworzenia wiosek shinobi, Złoto-Srebrni Bracia z Kumogakure zostali przypisani do schwytania lisa, ale zostali w całości połknięci. Jednak obu braciom udało się przetrwać dzięki mięsu, które jedli przez dwa tygodnie w
Kurama kontra Kinkaku i Ginkaku

Kurama kontra Kinkaku i Ginkaku.

żołądku demona. Wówczas Kurama zwyczajnie ich wypluł i dzięki temu zdobyli część jego mocy.

Po tym wydarzeniu, gdy Madara Uchiha uciekł z Konohy, użył swojego Sharingana do przejęcia kontroli nad lisem. Aby móc wykorzystać do walki z Pierwszym Hokage, Hashiramą Senju. Walka była tak potężna, że rozdarła powierzchnię ziemi, którą później nazwano Doliną Końca. Po walce, Hashirama uzyskał kontrolę nad demonem, a jego żona, Mito Uzumaki zapieczętowała lisa w sobie stając się pierwszym jinchūrikim. Pod koniec życia Mito przekazała obowiązek innej członkini klanu, Kushinie Uzumaki, która została żoną Czwartego Hokage.

Dwanaście lat przed rozpoczęciem serii, po zakończeniu Trzeciej Wojny Shinobi, Trzeci Hokage i jego żona przygotowali kryjówkę oddział ANBU. Gdy nadszedł moment porodu, Biwako zaprowadziła Kushinę do
Kurama niszczy Konohę

Kurama niszczy Konohę.

specjalnego miejsca, w którym miała urodzić. Podczas trwania ciąży i samego porodu pieczęć trzymająca Kuramę znacznie osłabła. Pomimo utrzymania porodu Kushiny w ścisłej tajemnicy, zamaskowany mężczyzna odkrył lokalizację, w które przebywała Kushina, zabił oddział ANBU. Po wtargnięciu zabił położne, Biwako i Taji, a następnie uprowadził nowo narodzone niemowlę. Zagroził Czwartemu, że jeśli nie odsunie się od Kushiny to maluch zginie. Co prawda Minato zdołał uratować i przetransportować syna w bezpieczne miejsce, ale Tobi zabrał ze sobą rudowłosą kobietę, złamał pieczęć i zaczął kontrolować lisa. Po przybyciu do wioski zamaskowany mężczyzna przywołał lisa. Kurama zaczął niszczyć wioskę oraz mordować przeciwstawiających shinobi. Natomiast Minato rozpoczął walkę na śmierć i życie przeciwko Tobiemu. Czwarty wygrywał walkę, ale zamaskowany mężczyzna zrozumiał swoją porażkę i zaczął się wycofywać. Powiedział blondynowi, że w przyszłości ponownie spróbuje zawładnąć lisem, aby zrealizować swoje plany.  Lis użył Bijūdamy do zniszczenia monumentów Hokage, ale kulę przeniósł Minato w dalszy rejon. Przywołał Gamabuntę i przeniósł lisa poza wioskę. Wkrótce przybyła Kushina wraz z noworodkiem, która oplątała łańcuchami Kuramę. Minato postanowił zapieczętować demona we własnym potomku. Użył jutsu "Ducha Zamknięcie". Wierzył, że jego syn w przyszłości nauczy się zapanować nad Dziwięcioogoniastym i razem powstrzymają Tobiego, który będzie chciał zrealizować swoje niecne plany. Lis wykorzystując sytuację uwolnił swoją łapę, zaatakował niemowlę. Jednakże Minato i Kushina przyjęli cios na siebie. Podobno Kazuma zebrał częściową czakrę po szale demona i zapieczętował ją w ciele własnego syna, Sora.

Kraj FalEdytuj

Kuramę widzimy po raz pierwszy, gdy Naruto wykorzystał czakrę lisa w walce Haku. Wierzył, że Sasuke został zabity. Wpadł w gniew i wszedł do wstępnej formy jinchūriki, żeby pokonać chłopca.

Egzaminy na Chūnina

Podczas drugiego  egzaminu na Chūnina, czakra Dziewięcioogoniastego pojawiła się, gdy Naruto walczył z Orochimaru. Sannin wiedział, że niezwykła moc u chłopca należy do demona. Użył jutsu pięciu elementów na pieczęci Uzumakiego, aby uniemożliwić mu korzystanie z potęgi lisa. Podczasz treningu z Jiraiyą, Naruto spadając z urwiska użył czakrę Dziewięcioogoniastego do przywołania sławnego Gamabunty. Po tym jak Neji zablokował chłopcu punkty czakry, Uzumaki postanowił użyć po raz kolejny z mocy lisa. Lis bez wahania użyczył mu tyle czakry, że zdołał pokonać młodego Hyūgę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki